Besøg af dyrlægen.

Har I husket at sætte kryds i kalenderen til den 07.02.2017 fra kl 19 til 21.00. Der afholdes dyrlæge aften nede i klubhuset, Eilekiersvej 17 - 19, Benløse, 4100 Ringsted.

Dyrlæge Daniela, Havdrup Dyreklinik kommer i 2 timer og fortæller om forgiftning, forbinding og almen medicinsk behandling af hunde.

Entré 50,00 kr.

Tilmelding Kristina på mobil 61 37 73 71

Håber at se jer.

Overskrift 1

Introkursus i Nose Work :    Der er ikke plads til yderligere deltager - udsolgt.

Som medlem af Ringsted Agilityforening har du nu mulighed for at deltage i et kursus i den nye spændende og inspirerende hundesport/aktivitet Nose Work.

Tid: Lørdag den 1. oktober kl. 8.00 - 12.00, Eilekiersvej 17-19,  Benløse,  4100 Ringsted

Pris:  250 kr. pr. deltager.

Nose Work giver mulighed for, at hunden får afløb for dens energi via de naturlige instinkter samt styrker relationen mellem ejer og hund.

Alle hunderacer kan være med!

Det er Johanna Allanch, som er en af landets dygtigste undervisere,  der afholder kurset for os.

Kurset indeholder:

- Introduktion til Nose Work

- Indledende søgetræning

- Protokol for indlæring af Nose Work

- Introduktion af dufte og håndtering af dufte

- Hundes søgeadfærd

- Praktisk træning

Der vil være nogle opgaver, som deltagerne skal løse/arbejde med inden kursusdagen.

Der kan være op til 8 kursister på holdet og det er først til mølle.

Tilmelding til Annette Kjelstrup på a-kjelstrup@hotmail.com / 41 74 52 92.

Nose Work et sjovt alternativ til den daglige træning.

Kom og vær med til landstræf 2016 i Rally og Agility

Kom og vær med til landstræf 2016 i Rally og Agility 25. - 26. juni i Odense Arrangør: DCH Odense og DGI Hundesport

Husk tilmeldingsfrist 1. juni 2016

Afholdes på DCH Odenses baner på adressen Paarupvej 70, 5210 Odense NV

I kan campere i telt eller med campingvogn (uden strøm)  I kan komme fredag aften  I får bade- og toiletforhold til fri benyttelse i nærliggende idrætshal  I får ved tilmeldingen mulighed for at bestille morgenmad og frokost begge dage samt aftensmad fredag og lørdag. Begge dage vil der være mulighed for at købe sodavand og kaffe/the samt kage.

Stævneleder: Nicholas Lundgren mail: nl@finit.dk tlf: 26 20 80 61 Agility: Pris for deltagelse: 1 dag for 1 hund + fører 175 kr. og 2 dage for 1 hund + fører 300 kr. Der løbes 4 løb lørdag og 2 løb søndag I har mulighed for at løbe agility og spring, begge dage i alle klasser:

Begynder - Let øvet - Øvet Seniorhunde på nedsat højde. For sjov klasse løbes om søndagen Tilmelding sker online på: www.dgi.dk/201617034000 Rally: Pris for deltagelse: 1 dag for 1 hund + fører 125 kr. og 2 dage for 1 hund + fører 200 kr. Der løbes 2 løb lørdag og 1 løb søndag Der løbes i 5 klasser: Ultra begynder - Begynder - Øvet - Expert - Champion For sjov klasse løbes om søndagen Tilmelding sker online på: www.dgi.dk/201617034001 Vi glæder os til at se dig og din hund

Otto er et næsehorn

HOLDTURNERING I AGILITY – Vil du være med?

Ringsted Agility Forening har meldt sig til Holdturnering i Agility som starter pr. 1. april og afvikles i DGI-regi.

Der konkurreres i Agility og Spring, og vi konkurrerer mod de andre tilmeldte klubber i Midt- og Vestsjælland. Der løbes fortrinsvis på en hverdagsaften, hvor man møder en af de andre klubber på hjemmebane, den ene gang og på den pågældende klubs baner næste gang.

Til sidst mødes alle klubber en dag (en weekend) og løber finalen. Det bliver først i maj 2016 den afsluttende finale er. Hvert hold er på max 10 hunde/løbere, hvor det altid er de 4 bedste ekvipager, der tæller til pointsamlingen.

Der er en tovholder – pt undertegnede – som koordinerer planlægning af datoer med de andre klubber, dommere, rapportering af points etc. Alle løber den samme bane – sværhedsgraden er klasse 1 baner.

Det er en rigtig god og hyggelig måde at komme rundt og møde de andre klubber og andre hundefolk, samt prøve andre baner. Vi får en god oplevelse, en hyggelig snak – lidt kaffe/the – og så går vi selvfølgelig også efter Pokalen!

Så bak op om turnering og meld jer til. Der vil være trænere med, som hjælper med spørgsmål og gode råd.   Meld ind til mig – ring/skriv hvis i har spørgsmål – Vi skal melde til senest d. 1. april, 2015. Kom med - We can do it!

Anne

E-mail:  wadeur@kno eche l.dk