Retningslinjer

Sørg for, at hunden er luftet godt af inden træning. Men hvis det sker til træning, så husk at samle op efter jer. Der er container ved spejderhus + skraldespand på terrassen. Og skulle det ske på selve banen, koster det kage næste gang! :-)

Klubhus. Ingen hunde eller rygning inde i køkkenet.

Toiletter findes klubhuset.

Terrasse - her er hunde velkomne.

Redskabsskur - heller ingen rygning her.

Gratis kaffe/the/cacao efter træning og også lejlighed til en hyggesnak om hunde.

Parkering – helst på skrå langs det levende hegn – giver flest pladser

Ingen fodring inden træning. Lidt mindre aftensmad, når de kommer hjem pga. de godbidder, som er givet under træning.

Meld afbud direkte til træneren så snart du ved, at du ikke kommer.

Løbske tæver er velkomne på konkurrence, øvede + lydighed.  På andre hold refunderes for løbetid – max 3 gange. Henvendelse til klubbens kasserer, Margot Pedersen.

Mød op i god tid inden træningsstart. Vi hjælper hinanden med at bygge baner og pakke ned bagefter.  Jo før vi får bygget baner, jo før kommer vi i gang, og jo hurtigere vi får pakket sammen, jo før kan vi komme hjem med de trætte hunde.

Opvarmning  er meget vigtigt.

Medbring mange godbidder og/eller legetøj, som kun bruges til belønning på træningsbanen.

Ingen løse hunde med mindre de er på banen.

Intet "frikvarter" med løse hunde.

Vi træner efter positiv forstærkning. Dvs. motiverer hunden på en positiv måde og skaber glæde ved samarbejdet med sin fører. Vi ignorer det forkerte og belønner/forstærker det rigtige.

Ingen ryk og træk i snoren. Ingen råben og skrigen af hunden.

Pighalsbånd og elektriske halsbånd tillades ikke på træningspladsen.

Udvalg

Vi har følgende udvalg:

Aktivitetsudvalget: Arrangerer div arrangementer, foredrag, klubmesterskab etc.

Vedligeholdelsesudvalg: Reparerer, maler – alle kan deltage

Stiftet i 1993.

Medlem af DGI siden 1994.

Vi er medlem af Ringsted Idrætsunion.

Medlemstal ca. 80