G E N E R A L F O R S A M L I N G

 

                                                                                  20. december 2016.

 

DAGSORDEN GENERALFORSAMLING              

D. 30. JANUAR 2017 KL. 19.00

 

 -          Valg af dirigent

 

-          Valg af stemmetællere

 

-          Bestyrelsen aflægger beretning

 

-          Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse

 

-          Indkomne forslag

 

-          Valg til bestyrelse:

 

På valg: Formand:                        Anne Larsen

              Menigt medlem:              Leif Jensen             

           

-          Valg af 2 bestyr. Suppleanter: - Pt. Ole Petersen og Lucie Hostrup

 

-          Valg af bilagskontrollant:         - Pt. Margot Pedersen

 

 

-          Valg af bilagskontrollantsuppleant: -  Pt. Dorthe Johnsen                       

 

 

-          Valg af udvalg:

Aktivitetsudvalg: Pt. Kristina Stange, Birthe Christoffersen, Ole Petersen, Anne Larsen.

 

Vedligeholdelsesudvalg: Pt. Rene Stange, Ole Petersen.

 

PR-udvalg: Pt. Leif Jensen

 

Webmaster: Pt. Julie Kræmmer

 

-          Evt.

 

Lodtrækning.     

 

Valg af dirigent Ole blev enstemmigt valgt.

Bestyrelsen aflægger beretning: 2016 har budt på:

 Agility- og Rally O hold i foråret og efteråret.

 Knap så mange kursister som i de foregående år.

 Kombineret sommertræning med både Rally og Agility.

 5 gange Rally O vintertræning.

 1 indendørs agility arrangement.

 Klubmesterskabet med 32 deltagere. Godt og hyggeligt arrangement.

 Nosework-dag med Johanna.

 Sæsonafslutning med 12 deltagere. Gåtur efterfulgt af pakkespil og æbleskiver.

 Vintergåture 1 gang om måneden. Der har ikke været den store tilslutning.

 Vi har mistet Birthe, som har været træner i klubben i mange år.

 Klubben har skiftet bank til Nordea.

 Der arbejdes på at få oprettet mobilpay.

 Hjemmesiden bliver opdateret med alt nyt. Den får mange besøg.

 Facebook siden er aktiv og mange slår noget op.

Revideret regnskab Louise gennemgik regnskabet. Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

Der blev stillet forslag om, at holdene skal have mere ensartede navne, da det vil gøre arbejdet omkring betalinger nemmer. Det kunne f.eks. være ”ugedag + niveau”.

Det stilles forslag om, at en del af overskuddet benyttes til gratis arrangementer for medlemmer og tiltag for trænerne. Indkomne forslag

Der stilles forslag om, at § 13 i vedtægterne ændres, så det fremover er kassereren og formanden der tegner foreningen. Forslaget blev vedtaget.

Valg af bestyrelsen Leif og Anne var på valg.

Anne ønskede genvalg mens Leif ønskede ikke genvalg.

Bente blev valgt ind i bestyrelsen.

Valg af suppleanter til bestyrelsen Belinda og Ole blev valgt.

Valg af bilagskontrollant Margot blev valgt.

Valg af bilagskontrollant suppleant Ole blev valgt.

Valg af aktivitetsudvalg Kristina, Ole og Anne blev valgt.

Vedligeholdelsesudvalg René og Ole blev valgt.

PR og webmaster Alf blev valgt. Eventuelt:

 Der er ønske om, at der søges sponsorkroner.

 Reglerne omkring brug af lokalet skal tjekkes. Må der komme deltagere udefra til arrangementer, der holder i foreningen?

 Vinder af lodtrækningen om 1 sæsons gratis træning blev Lucie.              

Generalforsamling 2016

Generalforsamling 25. januar 2016

Formanden bød velkommen til de fremmødte og udtrykte, at det var dejligst, at se så mange medlemmer var mødt op. Det har der ikke været de sidste mange generalforsamlinger.

Derefter gik vi over til dagsordenen.

Valg af dirigent: Birthe blev enstemmigt valgt og konstaterede, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt.

Valg af stemmetællere: ville ske, hvis vi får brug for det.

Årsberetningen fremlægges: Årets aktiviteter blev nævnt – træningssæsonerne var gået fint med de sædvanlige hold – tilfredse kursister jf. vore evalueringsskemaer – Flere positive aktiviteter m kurser og sommertræning, samt sociale arrangementer var også blevet afholdt med succes. – Tak til alle instruktører, hjælpere, bestyrelsesmedlemmer, samt alle medlemmer for god udvist sportsånd. – Der var ingen kommentarer til beretningen. – Beretningen godkendt.

Det reviderede regnskab fremlægges til godkendelse: Vi endte med et lille overskud – Der er brugt en del kørepenge, men nogle af vore trænere kommer også lidt langvejs fra. – Kasseren nævnte, at banken havde ændret på garantkontoen, så den pt ikke gav så godt afkast som tidligere, det er en god ide at få set på dette sammen med banken snarest. – Ole forslog, at vi bruger nogle af klubbens penge til at købe en lille kompressor, til at pumpe hjulene på vognene med, når de har tabt luft – Det blev vedtaget, at Ole køber en lille kompressor.  Ellers var der kun ros til tallene, og regnskabet blev godkendt uden yderligere kommentarer.  NB – fremover husk at rette: ”Revisor” til ”Bilagskontrollant.

Indkomne forslag: - Formanden har ikke modtaget nogen forslag.

Vag til bestyrelse:

På valg: Næstformand:                        Camilla Rohmann – modtager ikke genvalg

              Kasserer:                             Susanne Olesen – modtager ikke genvalg

              Sekretær:                            Julie Kræmmer – modtager ikke genvalg.

Valgt ind i bestyresen:                        Alf Hemmingsen, Annette Kjelstrup, Louise Leerbæk

Valg af 2 bestyr. Suppleanter:             Ole Petersen blev genvalgt og Lucie Hostrup blev valgt.

Valg af bilagskontrollant:                    Margot Pedersen blev valgt.

Valg af bilagskontrollantsuppleant:      Dorthe Johnsen blev genvalgt.

Valg af udvalg:

Aktivitetsudvalg:                                Birthe Christoffersen, Kristina Stange, Ole Petersen og Anne Larsen blev genvalgt.

Vedligeholdelsesudvalg:                       Rene Stange og Ole Petersen blev genvalgt.

PR-Udvalg:                                          Ingen  blev valgt.Pladsen er ledig

Webmaster:                                        Jule Kræmmer blev genvalgt.

Formanden takkede bestyrelsesmedlemmer og Birthe, som nu har valgt at stoppe deres bestyrelsesarbejde og revisionsarbejde – nogle endda efter rigtigt mange år – Klubben har været glade for den store indsats, de har ydet, og vi er glade for, at vi stadig vil se de fleste af jer i klubben fremover.   – Ole takkede også for godt samarbejde med kasseren, trods deres små kampe, om hvordan man bruger  penge og til hvad.   

 

Evt.

Lucie – forslag om nogle flere sociale arrangementer – foredrag etc.  – Det er en rigtig god ide, og det kan man altid komme med til aktivitetsudvalget og sammen med dem få arrangeret noget. – Det behøver ikke være gratis, men man kan måske yde et tilskud fra klubben. – Ole fra aktivitetsudvalget fortalte, at man var i gang med noget, men det foreslåede var temmelig dyrt og ikke muligt at få arrangeret sidste år – det er glemt.

Margot – man kunne måske holde noget træningsteori - teori om hvordan man indlære bl.a. agility.

Lodtrækning: der blev trukket lod mellem de fremmødte medlemmer, og Tina Nørlund var den heldige vinder af 10 gange gratis træning.

 

30.1.2016 /AL

 

 

 

 

 

                              

 

 

 

 

 

Mød op så ved du hvad der sker.

Generalforsamling 2015

Her er referat af generalforsamling afholdt den 26. januar 2015

Bestyrelsen vil gerne takke alle trænere, som mødte op og deltog i mødet.

Desværre var der sket en fejl på hjemmesiden og Facebook, så nogle trænere ikke havde hørt om generalforsamlingen, men det er ikke første gang. Det beklager vi

 

Vi vil også takke det store antal menige medlemmer, som mødte op. Det var lige før der manglede stole.


Referatet:

Generalforsamling 26-01.2015

Formanden bød velkommen til de fremmødte.

 

Derefter gik vi over til dagsordenen

Valg af dirigent: Birthe blev enstemmigt valgt og konstaterede, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt.

Valg af stemmetæller: ville ske, hvis vi fik brug for det.

Årsberetningen fremlægges:  Der er et spørgsmål til, hvorfor man ikke allerede har indkøbt de tunneller, som skal købes for nogle af de  penge, vi har modtaget i tilskud fra Unionen. - De skal først bruges til foråret og Dorthe J. er på sagen – Hun har rigtig godt kendskab til, hvad der bruges og fungerer indenfor redskaber til agility – Det er stadig nødvendigt at se på sikkerhed ,  robusthed og holdbarhed, da der er mange, der handterer vore redskaber.

Forslag om at en lille folder, som noget à la den vi havde med til Ringsted Natten, kunne udarbejdes og ligge ude i redskabsskuret. Den kunne så gives til evt. interesserede, som kommer ned og kigger/spørger ang. foreningen – Ole Petersen påtog sig opgaven om at udarbejde et forslag og sende til bestyrelsen.

Beretningen godkendt.

Det reviderede regnskab fremlægges til godkendelse:  Der har været lidt mindre indtægter fra kursister i år, da der ikke har været helt så mange tilmeldte i efteråret.  Ole spurgte, om der evt. var nogle planer om investeringer/indkøb, da der jo er en pæn beholdning i klubben.  Pt. er der ikke planer om noget – det er jo også altid godt at have lidt på kistebunden. – Regnskabet godkendes uden yderligere bemærkninger.

Indkomne forslag: – Formanden har ikke modtaget nogen forslag.

Valg til bestyrelse:

På valg:

Formand Anne Larsen                                          Genvalgt

Menigt medlem Leif Jensen                               Genvalgt

Sekretær Ole Petersen (vælges for 1.år)      Julie Kræmmer valgt

Valg af 2 bestyr. Suppleanter

Pt. Ella Sohrbeck                                                      Ole Petersen og Alf Hemmingsen valgt

Valg af bilagskontrollant:

Pt. Birthe Kristoffersen                                        Genvalgt

Valg af bilagskontrollantsuppleant:

Pt. Dorthe Johnsen                                                Genvalgt

Valg af udvalg:

Aktivitetsudvalg:

Pt. Ella Sohrbeck, Birthe Christoffersen, Kristina Stange og Ole Petersen - Anne valgt ind i stede for Ella – de tre andre genvalgt.

Vedligeholdelsesudvalg:

Pt. Rene Stange og Ole Petersen                     Begge genvalgt

PR-udvalg:

Pt. Leif Jensen og Anne Larsen                         Leif Jensen genvalgt og  Julie Kræmmer valgt

Webmaster:

Pt. Leif Jensen                                                                                       Leif genvalgt og Julie Kræmmer valgt

Evt

Ingen kommentarer

Lodtrækningen om en gratis træningssæson blev vundet at Anette Thode.

 

Referent: Anne Larsen/1.2.2015

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

Kære medlemmer og trænere mød op og deltag.

Referat fra generalforsamling 2014

        

Generalforsamlingen er indkaldt rettidigt: enstemmigt enighed

Valg af dirigent: Birthe blev enstemmigt valgt

Valg af stemmetæller: Birthe blev enstemmigt valgt

Anne fremlægger beretning : Der kommer bemærkninger til indkøbet af de nye agility redskaber da, det forlyder, at de er mere uhåndterlige end de gamle. Der er ikke nogen tilstede der, har brugt de nye redskaber så bemærkningerne må stå alene og fremadrettet må vi afvente bemærkninger når de nye redskaber for alvor kommer i brug.

Ole har igen i år bemærkninger til, at der ikke er vintertræning, hvilket forklares med, at træneren der udføre frivilligt arbejde også har brug for en pause, hvis de ikke skal køre ned på det og han mener, at klubben ikke gør nok for, at få nye trænere. Ole bliver oplyst, at klubben i flere år har kæmpet for at få flere frivillige men, at det er svært da, det netop er frivilligt arbejde. Der bemærkes i øvrigt, at der de sidste par år er tilkommet nye trænere i LP lydighed og Rally-O.

Det reviderede regnskab fremlægges til Godkendelse: Regnskabet godkendes uden yderlig bemærkning

Indkomne forslag: Der er indkommet forslag om udvidelse af redskabsrummet. Forslaget modtages positivt og det aftales, at Ole skal indhente skriftlig godkendelse fra Ringsted Idrætsanlæg som ejer området. Der er yderlig, i den forbindelse forslag om, at der ved en udvidelse sættes en port ekstra i den anden ende så det er nemmer at komme til redskaber og få dem ud og ind. Dette er der enighed om.

Valg til bestyrelse:

- På valg:

Næstformand Camilla Rohmann               Genvalgt                

Sekretær Dorthe Christensen                   Genvalgt

Kasseren Susanne Olesen                       Genvalgt

- Valg af 2 bestyr. Suppleanter :

pt. Ella, Ole Petersen               Genvalgt

- Valg af bilagskontrollant:

Pt. Birthe Christoffersen           Genvalgt

- Valg af bilagskontrollant suppleant:

Pt. Dorthe Johnsen                  Genvalgt

 

Valg af udvalg

- Aktivitetsudvalg:

Pt. Maria Kabat (ønsker ikke genvalg) Ella vælges ind i stedet for Maria

Kristina Strange, Birthe Christoffersen og Ole Petersen             Alle Genvalgt

 

- Vedligeholdelsesudvalg:

Pt. René Strange og Ole Petersen            Begge Genvalgt

- PR-udvalg:

Pt. Leif Jensen og Anne Larsen                Begge Genvalgt

- Webmaster:

Pt. Leif Jensen og Dorthe Johnsen            Leif er valgt til alene at varetage denne

Funktion

Evt.  Ingen havde noget at bemærke under dette punkt.

Lodtrækningen om en gratis træningssæson blev vundet at Ella
Referent: Dorthe Christensen

 

                            

 

 

                                           

 

 

 

Nogle skal tage det tunge læs, jeg hjalp sekretæren..

Generalforsamling 2013

REFERAT AF GENERALFORSAMLING

D. 29. JANUAR 2013 KL. 19.00

Referat af Generalforsamling i Ringsted Agility Forening

 d. 29.01.2013 på Eilekiersvej.

 

 

Anne bød velkommen til de fremmødte. Der var enighed om, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt.

 

Valg af dirigent: Birthe Christoffersen

 

Valg af stemmetællere: Vælges senere, hvis behovet er der.

 

Bestyrelsen aflægger beretning v/Anne Larsen

Beretningen for 2012 blev godkendt.

 

Ole Petersen(OP) spørger, hvad der gøres for at få nye trænere til foreningen. Flere kommenterer, vi har fået et par nye trænere/føl, og vi prøver til stadighed at spørge i vor omgangskreds/netværk, samt på vore hold – men man skal selv have en vis erfaring i den disciplin, man skal undervise, før man kan være træner. Der er enighed om, at vi laver en annoncere på vor hjemmeside.

OP spørger, hvorfor efterårsarrangementet skulle afholdes på Malerklemmen v. Borup og ikke i Ringsted.  Anne oplyser, at der ikke er nogen speciel grund til valget faldt på Malerklemmen. Der er intet til hindring for, at det kan foregår i Ringsted. Det kan dog godt kræve lidt flere hjælpere, hvis der skal være socialt samvær efter gåturen, hvis det bliver konceptet for næste års afslutning på efterårssæsonen.

Der blev efterlyst flere landsdelsturneringer – Dette kræver blot nogle frivillige til at arrangere turneringen. – Alle klubber er velkomne til at deltage i landsdelsturneringen, der arrangeres af ”det gamle DGI Roskilde” – denne turnering afvikles dog noget anderledes, end den vi er vant til.

 

Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse

Regnskabet for 2012 godkendes.

 

OP kommenterer købet af yderlige et transportabelt lysanlæg. Han mener, det er for dyrt og kunne være gjort billigere med et stationært anlæg – som han havde fået mundlig tilsagn om ville være ok med økonomisk hjælp fra Ringsted Sportsunion. Han mener heller ikke, der er brug for to transportable anlæg og kun det nyere blev brugt – han havde checked timetælleren på det gamle anlæg. Mener det gamle anlæg er for besværligt at betjene – begge anlæg tunge at køre med.

Flere trænere kan bekræfte, at de har brugt begge anlæg, også det gamle mere end de to timer, som OP havde noteret – så måske tælleren ikke fungere optimalt. Vi har valgt at have transportable lysanlæg, så vi kan få lyset, hvor der er behov for det på arealerne. Vi mener, vi undgår at møde op til hærværk – vi har oplevet hærværk af lysstofrør på terrassen og lyset på stien – Det giver en masse glasskår. Vi kunne blive nødt til at aflyse undervisning, hvis vi ikke har noget lys i den mørke tid. Der vil blive set på om det gamle anlæg kan ændres, så det blive lettere at betjene.  

 

Indkomne forslag

Der var ikke indkommet nogen forslag.

 

 

Valg af bestyrelse m.m:

På valg er: 
Formand: Anne LarsenGenvalgt

Menigt medlem: Leif Jensen Genvalgt 

                                           

Valg af bestyr. Suppleanter: 
Ella og blev valgt
Ole Petersen Genvalgt

 

Valg af Bilagskontrollant:
Birthe Christoffersen Genvalgt

 

Valg af Bilagskontrollantsuppleant: 
Dorthe Johnsen Genvalgt

 

Valg af udvalg:

Aktivitetsudvalget:

Maria Kabat, Kristina Stange, Birthe Christoffersen blev alle genvalgt og Ole Petersen vil valgt.

 

Vedligeholdelsesudvalget:

Rene Stange og Ole Petersen blev begge genvalgt.

 

PR-udvalget:

Anne Larsen, Leif Jensen blev begge genvalgt.

 

Webmastere:

Dorthe Johnsen og Leif Jensen blev begge genvalgt.

 

 

Evt.:

Der bliver spurgt, hvad gøres for at reklamere for klubben.

Enighed om at vi bør gøre noget mere – lave en ”plakat”, en folder og få dem lagt rundt omkring hos dyrlæger og diverse hundeforretninger.

OP mener, vi kan få lov til at sætte et skilt op ved/på klubhuset – Ole undersøger med Karl-Åge og får retningslinjerne på skrift.

OP nævnte også at Karl-Åge har efterlyst et navn til Klubhuset – Ole må lige få retningslinjerne og så kan vi evt. sætte det på hjemmesiden, for at se om der er nogle gode ideer.

 

Lodtrækning af en fri træningssæson blev vundet af: Ella

 

 

 

Referent: Anne Larsen

                     

 

 

 

 

Referat af generalforsamling 2012

 

 

Referat af Generalforsamling i Ringsted Agility Forening

Den. 25.1.2012 på Eilekiersvej.

Anne bød velkommen til de fremmødte. Der var enighed om, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt.

 

Valg af dirigent: Birthe Christoffersen

 

Valg af stemmetællere: Vælges senere, hvis behovet er der.

 

Bestyrelsen aflægger beretning v/Anne Larsen

Beretningen for 2011 blev godkendt.

 

Ole Petersen(OP) spørger til mulighed for at kunne opdatere medlemmer via nyhedsbrev på mail. Leif Jensen(LJ) svarer at det har været forsøgt at få medlemmerne til at tilmelde via mail til at få opdatering fra hjemmesiden, ved at lægge sedler i redskabsrummet. Der var ingen interesse.

Anette Thode(AT) foreslår at udlevere informationen ved indbetaling af kontingent til Susanne Olesen. Bestyrelsen tager dette til op ved næste bestyrelsesmøde.

 

Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse

Regnskabet for 2011 godkendes.

 

Susanne Olesen oplyser at det forhøjede kontingent skyldes at der er vintertræning i år, men at beløbet udlignes ved leje af hal.

 

OP undrer sig over posten Kursustilskud RIU er noget lavere end sidste år. SO svarer at 3 trænere sidste år var på et dyrt ugekursus.

 

OP spørger til forskellen mellem de to udgiftsposter Ombygning/vedligeholdelse og Vedligeholdelse/nye forhindringer. SO forklarer at Ombygning/vedligeholdelse vedr. bygningen og Vedligeholdelse/nye forhindringer er forhindringer.

 

OP synes der er stor forskel på Kørselstilskuddet. SO svarer at en dyr træner er stoppet, og at andre ikke gør krav på kørepenge.

 

Indkomne forslag

Ændringsforslag:

 

Forslag 1:

§9 For medlemmer under 18 år kan forældre, værge eller anden myndig person over 18 år stemme for medlemmet.

 

Forslaget blev trukket tilbage.

 

Forslag 2:

Nyvalgte medlemmer til bestyrelsen indtræder først i bestyrelsen efter 14 dage efter generalforsamlingen.

 

Forslaget blev trukket tilbage.

 

Forslag 3:

Benævnelsen Revisor ændres til Bilagskontrollant, som ikke længere bærer ansvaret for regnskabet.

 

Forslaget vedtages enstemmigt.

 

Forslag 4:

§7 Passive medlemmer har stemmeret og er valgbare.

 

Forslaget nedstemt ved håndsoprækning med 10 imod og 2 for. 1 stemte ikke.

 

Forslag 1. Blev fremlagt efter opfordring fra Ringsted idrætsunion, men på generalforsamlingen i R.A.F mente man det var latterligt. Derfor blev forslaget trukket tilbage.

Foreningen kan godt have en aldersgrænse på medlemmer der har stemmeret. Men foreningen skal i givet fald sikre, at medlemmer der ikke har stemmeret (fx medlemmer under 15 år) har mulighed for at få demokratisk indflydelse på foreningen. Det kan fx ske ved at give dem taleret på generalforsamlingen, og lade en forældre få deres stemmeret. Den model ses i mange klubber .???????

 

 

 

  Valg af bestyrelse m.m.:

  På valg er:    
 
Næstformand:   Camilla Rohmann  Genvalgt
 
  Kasserer:  Susanne Olesen 
Genvalgt
   Sekretær: Dorthe Christensen  Genvalgt

   Valg af bestyr. Suppleanter.:
 
Camilla Holst  Genvalgt 
  Ole Petersen  Genvalgt

 

Valg af Bilagskontrollant:    
Birthe Christoffersen  Genvalgt

 

Valg af Bilagskontrollantsuppleant: 
Dorthe Johnsen   Genvalgt

 

Valg af udvalg:

Aktivitetsudvalget:

Maria Kabat, Kristina Stange, Louise Clausen og Birthe Christoffersen blev alle genvalgt

 

Vedligeholdelsesudvalget:

Rene Stange og Ole Petersen blev begge genvalgt.

 

PR-udvalget:

Anne Larsen, Leif Jensen blev begge genvalgt.

 

Webmastere:

Dorthe Johnsen og Leif Jensen blev begge genvalgt.

 

 

Evt.:

SO fortæller at klubbens trænere har fået nyt tøj i form af hættetrøjer og T-shirts, som kan købes. Hættetrøjerne koster 215,- og T-shirts 60,-.

 

OP stiller forslag om muligheden for at flytte væggen i redskabsrummet længere tilbage.

Bestyrelsen tager dette op ved næste bestyrelsesmøde.

 

Lodtrækning af en fri træningssæson blev vundet af : Bente Rasmussen.

Lodtrækning af rygsæk blev vundet af: Edna Christensen

 

 

 

Referent: Camilla Rohmann

                     

 

 

 

 

 

Generalforsamling 2011

Generalforsamlingen er afholdt og referatet står lidt længere nede på siden her.

Vi vil gøre opmærksom på, at der afholdes Generalforsamling

 

 

 

 

Mandag d. 24. januar 2011 kl. 19.00 (Eilekiersvej 17-19 Benløse, Ringsted).

Dagsorden ifølge foreningens vedtægter.

Forslag, der ønskes behandlet, skal indsendes til formanden Anne Larsen,

Klempegårdsvej 26, 4140 Borup mail: wadeur@knoechel.dk senest den. 18.1. 2011.

På valg er: Formand: Anne Larsen – modtager genvalg

                 Bestyrelsesmedlem: Leif Jensen - modtager genvalg (måske)

Valg af 2 suppleanter                               

Valg af revisor                                 

Valg af revisorsuppleant.

 

I forbindelse med Generalforsamlingen vil der blive trukket lod, blandt de fremmødte, om 1 kontigentfri sæson (10 gange træning), værdi 400,00.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Referat af Generalforsamling d. 24.1.2011  

 

 

Anne bød velkommen til de fremmødte.  Derefter gik vi til dagsorden som følger:

 

Valg af dirigent: Bestyrelsen foreslog Birthe Christoffersen, som tog i mod valget og konstaterede,

                             at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt.

 

Valg af stemmetællere: Vælges, hvis nødvendigt.

 

Bestyrelsen aflægger beretning for 2010 v/Anne Larsen

Kommentarer til beretningen: Der efterlyses, stadig en træner for ”videregående” lydighed. Vi har arbejdet på denne sag gennem flere sæsoner, men desværre uden held – det er ikke nemt, at finde trænere. . – Vi har ikke opgivet og arbejder videre med sagen.

Beretningen for 2010 blev vedtaget.

 

Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse.

Knap så godt som 2009 uden at være dårligt – men vi mangler også indtægter fra 2 hold for ”videregående” lydighed og begynderholdet mindre antal kursister, da kun to trænere på dette hold nu, og derfor ikke kan bære lige så mange kursister. – Vi har brug for flere trænere – måske kunne man reklamere med vore trænergoder og derved opnå flere trænere – måske få nogle trænerføl. – Bestyrelsen tager forslaget til efterretning.

Derefter blev regnskabet godkendt.

 

Indkomne forslag

Ingen forslag modtaget.

 

Valg af bestyrelse m.m.:

På valg er:                    Formand:           Anne Larsen                         Genvalgt

                                      Bestyr.medlem: Leif Jensen                           Genvalgt   

 

Valg af bestyr.suppleanter:

Camilla Holst                      Genvalgt

Ole Petersen                        Genvalgt

 

Valg af revisor:

Birthe Christoffersen          Genvalgt

 

Valg af revisorsupplieant:  Dorthe Johnsen                Genvalgt

 

Valg af udvalg:

Aktivitetsudvalget: Maria Kabat, Kristina Larsen, Birthe Christoffersen, Louise Clausen blev allegenvalgt

 

Vedligeholdelsesudvalget: Ole Petersen genvalgt Camilla Holst og Bo Holst ønskede ikke genvalg i stedet blev Rene Stange valgt

 

PR-udvalget: Leif Jensen og Anne Larsen blev genvalgt – Camilla Holst ønskede ikke genvalg.

 

Webmaster: Leif Jensen og Dorthe Johnsen genvalgt.

 

Evt.:

Ole Petersen orienterede om at beachball – banen kunne jævnes, og der sås græs. Petanquebanerne fjernes – Vi kunne evt. bruge noget at terrassen til en form for klubhus, da Unionen ikke var interesserede i deciderede klublokaler – Vi kunne ikke få det ene baderum til evt. klublokale, da det var givet til spinning og indrettes til det formål. – Birketræerne kunne beskæres når vejr tillader det. – Ligeledes træerne langs vejen.

De to stolper fra Beachballbanen kunne evt. bruges til at sættes ved indgang til banerne med en kæde imellem og derved tage noget at den lette vej til at køre ind/rundt på banerne.

Mette – ville gerne sponsere udjævning af beachballbanen og såning af græs – Men foreslog så at vi også ofrede engang tromling af hele græsarealet.

 

Det blev besluttet at bestyrelsen holder et møde, hvor der skrives til Unionen, hvad vi har tænkt os at gøre og få Unionens endelige OK for disse ændringer inden vi går i gang.

 

Derefter kan vedligeholdelsesudvalget i samråd med Mette indkalde til arbejdsdag, hvor der er brug for ekstra hjælp til projektet.

 

Anne orienterede om samlægningen af DGI Vestsjælland og Roskilde.

 

Aktivitetsmøde for Agility i Vestsjælland finder sted i Høng d. 22. februar med foredrag inden selve aktivitetsudvalgsmødet.

 

LM finder sted d. 13+14 august på Hvalsøs baner – Der vil være AG /Spring og Rally-O.

 

Lodtrækning af en fri træningssæson blev vundet af: Pia Jensen   

 

 

Referent: Anne Larsen 

 

 

Referat af Generalforsamling 2009

Referat af generalforsamlingen d. 5. februar 2009-02-09

Anne bød velkommen til de fremmødte. Der var enighed om at generalforsamlingen var rettidig

Indkaldt. Derefter gik vi til dagsordenen som følger.

 

Valg af dirigent:                Birthe Christoffersen

Valg af stemmetællere:    Poul Götke og Charlotte Bøgevad

 

Bestyrelsen aflægger beretning V/Formand Anne Larsen

Beretningen for 2008 blev godkendt

 

Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse

I den forbindelse spørges der om, hvorfor klubben har så mange penge? Bestyrelsen fortæller, at da området står overfor ændringer, ved vi endnu ikke om klubben selv skal betale for lys på banerne eller om det etableres i forbindelsen med ændringerne. Klubben søgte om tilladelse til selv at etablerer lys på banerne i august 2007 og venter som nævnt ovenfor på kommunens beslutning for området.

 

Derudover har Bestyrelsesmedlem Leif Jensen og instruktør Dorthe Johnsen, været flittige til at søge sponsorpenge til diverse redskaber og førstehjælpskursus. Derved har klubben sparet en del.

 

Én bemærkede, at klubbens bestyrelse og trænerstab er meget mådeholdende, idet udgifter til mødeaktiviteter er meget små.

 

Der blev forespurgt om klubben evt. kunne bruge flere penge på kurser? Klubben bruger gerne flere penge på kurser, problemet er at kurserne som regel ligger i Jylland og på Fyn og afholdes over en weekend, hvilket ikke altid er så attraktivt for klubbens instruktører da de fleste er småbørnsfamilier.

Der vil blive undersøgt om muligheden for at kurser kan afholdes lokalt.

 

Der blev ytrede ønske om, at det regnskab der deles ud til generalforsamlingen er kopier af det underskrevne regnskab, samt en opstilling for sidste års regnskab til sammenligning.

 

Regnskabet blev herefter godkendt

 

Indkomne forslag

Forslag om passivt medlemskab, samt information til passive medlemmer om aktiviteter i klubben.

 

Der er i klubbens vedtægter indføjet ang. Passivt medlemskab og det aftales, at klubbens vedtægter fremover uddeles til generalforsamlingen. Det bemærkes, at vedtægterne derudover er at finde på klubbens hjemmeside

Ang. Aktiviteter i klubben skal alle have mulighed for information, således skal medlemmer der ikke har adgang til internet/hjemmesiden informeres pr. tlf. eller pr. brev

 

Valg til bestyrelse m.m.:

På valg er:     Bestyrelsesmedlem:           Leif Jensen    - Genvalgt

                      Formand:                            Anna Larsen  - Genvalgt

 

- Valg af 2 bestyr. Suppleanter: Camilla Holst og Gitte Hinnum er begge Genvalgt

- Valg af revisor: Birthe Christoffersen er genvalgt

- Valg af revisor suppleant: Poul Götke er genvalgt

 

 

 

 

Valg til udvalg:

- Aktivitetsudvalget: Maria Kabat - Kristina Larsen – Birthe Christoffersen - Louise – Eva Götke

 

- Vedligeholdelsesudvalget: Leif Jensen – Camilla Holst – Bo Holst (Charlotte Bøgevad giver tilsagn om, at hun gerne vil kontaktes i forbindelse med arbejde der skal udføres i klubben)

 

- PR-udvalg: Camilla Holst – Anne Larsen (Leif vil gerne være behjælpelig indimellem)

 

- Webmaster: Alf Hemmingsen

 

Eventuelt:

Da klubben har en del medlemmer, der deltager i internationale stævner, burde det nævnes i lokalbladet. Bestyrelsen tager dette til efterretning og der vil blive udarbejdet en procedure for indgivelse af artikler i forbindelse med klubaktiviteter.

 

Klubben skal gøre mere ud af at informerer og opfordre til deltagelse i turneringer/stævner, samt tilbyde hjælp med tilmelding. Dette tages til efterretning.

 

Charlotte Bøgevad tilbød at oplære andre i klubben til at beregne stævneresultater. Eva Götke tilkendegav med det samme, at hun var interesseret.

 

Der spørges til udbygning af lydighedsdelen i klubben. Anne informerer om udvidelsen af lydighed, der tilbydes i klubben, idet vi nu vil kunne tilbyde et lydighedskonkurrence hold.

Derudover opfordrede Anne til, at medlemmer der har interesse i at blive instruktør i klubben, er velkomne og vil derefter kunne starte som føl hos en af klubben etablerede instruktører

 

Derudover informerede Anne lidt om aktiviteter ved landsstævnet.

 

Lodtrækning: 1 gratis træningssæson blev vundet af Gitte Hinnum

 

Den konstituerede bestyrelse er som følger:

Formand: Anne Larsen (på valg 2011)

Næstformand: Alf Hemmingsen (på valg 2010)

Kasserer: Susanne Olesen (på valg 2010)

Sekretær: Dorthe Christensen (på valg 2010)

Best. Medlem: Leif Jensen (på valg 2011)

 

Referent: Dorthe Christensen

 

 

 





 

 

Vi vil gøre  dig opmærksom på, at der afholdes Generalforsmaling

 

Mandag d. 28. januar 2008 kl. 19.30 (Eilekiersvej 17-19 Benløse, Ringsted).

 

Dagsorden ifølge foreningens vedtægter. Forslag, der ønskes behandlet, skal indsendes til formanden Anne Larsen,

Klempegårdsvej 26, 4140  Borup mail: wadeur@knoechel.dk senest den. 21.1. 2008. 


På valg er:
Kasserer, Susanne Olesen – modtager genvalg

Næstformand, Gitte Hinnum

Sekretær, Dorthe Christensen – modtager genvalg

 

Valg af 2 supppleanter

Valg af revisor

Valg af revisorsuppleant.

 

I forbindelse med Generalforsamlingen vil der blive trukket lod, blandt de fremmødte, om 1 kontingentfri sæson (10 gange træning), værdi 350,00

 

Referat af generalforsamling 5-2-2007

 

Anne bød velkommen til de fremmødte. Derefter gik vi til dagsordenen for generalforsamlingen som følger: 

 

-                  Valg af dirigent – Nico Pietens blev valgt

 

-           Bestyrelsen aflægger beretning v. Anne Larsen – Beretningen for året 2006 blev godkendt uden yderligere kommentarer.

 

-   %A

Afholdes på Sneslev Skole 
5. februar  2007  kl. 19.

Forberedelser til Generalforsamlingen:
Bestyrelsen var 18/12 samlet med henblik på forslag til ændringer af vedtægterne i DAF Sneslev.
Bestyrelsen blev enige om følgende forslag til ændringer;

 

 
§4 Medlemmer
- Muskelhunde
Fra 6 mdr. skal hunden have mundkurv på og altid føres i snor.
Det vil i øvrigt for alle hunderacer være gældende, at trænere/bestyrelsen
I samråd kan tage beslutning om restriktioner i tilfælde, hvor hunden skaber utryghed for øvrige kursister.

 

-

Kosmetiske indgreb

Ørekuperet hunde accepteres ikke på pladsen.

Halekuperet hunde accepteres ikke på pladsen, medmindre den er kuperet af veterinære årsager.
Undtaget for forbudet er følgende racer:
Ruhåret hønsehund - Korthåret hønsehund - Beton - Vizsla - weimaraner
 
§8 Ungdomsmedlemmer
- Forslag om at slette denne paragraf.
 
§9 Generalforsamling

 

- Stemmeberettiget og valgbare er alle medlemmer over 18 år, med gyldigt kontingent.
 

 

§11Kontingent

 

- ½ års kontingent giver stemmeret til efterfølgende generalforsamling
- Er kontingentet ikke betalt ved 2. Træningsaften, kan der ikke deltages i træningen.
Træningen kan genoptages når restancen er betalt.

 


Valg til bestyrelse m.m. :
Bestyrelsen
Formand: Anne Larsen - genvalg
Bestyrelsesmedl.: Leif Jensen - genvalg

Referat af  generalforsamling 23-1-06

 

Anne bød velkommen og gav derefter Annett ordet. Annett takkede kasserer Dorthe D for hendes lange og  store virke i klubben. Dorthe fik overrakt en kurv med diverse som tak og ønske om held og lykke i fremtiden.

Derefter gik vi til dagsordenen for generalforsamlinge som følger:

 

Valg af dirigent – Birthe Christoffersen blev valgt.

 

Bestyrelsen aflægger beretning v. Anne Larsen : Beretningen for året 2005 blev godkendt uden yderligere kommentarer.

 

Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse :  Godkendt.

Susanne Vandborg nævnte, at man i visse tilfælde kunne søge om tilskud til eksterne  kursusholdere/instruktører.

 

Indkomne forslag : Ingen

 

Valg til bestyrelse m.m .:

På valg er:
Kasserer
: Dorthe Dittmer – ønsker ikke genvalg – Susanne Olesen valgt.
Næstformand: Annett Larsen – genvalg – Trak sig

Sekretær: Bodil Hald – ønsker  ikke genvalg

 

Dorthe Christensen og Gitte Hinnum blev valgt til bestyrelsen 
                 

Valg af 2 suppleanter p.t Birthe Christoffersen og Dorthe Johnsen:

Dorthe Johnsen genvalgt og Birgit Larsen valgt.            

 

Valg af Revisor – p.t. Birthe Christoffersen – genvalgt.

 

Valg af Revisorsuppleant – Susanne Vandborg  valgt.

 

Valg til udvalg:
Aktivitetsudvalget: Birthe Christoffersen, Gitte Hinnum – Dorthe Christensen


Vedligeholdelsesudvalget: Leif Jensen, Dorthe Johnsen og Stine Jørgensen

PR-udvalget: Dorthe Johnsen fortsætter som Webmaster. – Anne Larsen valgt som   ansvarlig for PR-udvalget.

   

Eventuel t:

Lydighedsholdet:  Der har været lidt tilbagenholdenhed ang tilmelding til vort lydighedshold – da flere havde fået forståelsen af, at det udelukkende er træning med klikker – og dette ville alle kursister ikke bruge. Kristina pointerede igen, at man ikke skalbruge klikker, hvis man ikke ønsker det – så får man bare instrueret øvelserne uden klikker.

 

Vedtægter: Bestyrelse bedes gennemgå vore vedtægter og undersøge om noget evt. skulle ændres – bl.a. ang stemmeret – kontingent. – Susanne Vandborg tilbød sin assistance.

 

Forslag om kontingentfri træning, når man holder op som bestyrelsesmedlem/træner i  klubben – Efter lidt debat frem og tilbage – hvor mange sæsoner skal man have fri træning? – hvor meget/hvor længe  kan klubben bære dette økonomisk? - blev det pålagt bestyrelsen at diskutere emnet og melde tilbage.

 

Landstævnet i Haderslev 2006 – Annett fortalte om oplevelserne ved DGI-landsstævne – Annett har deltaget adskillige gange og vil også deltage i år – sammen med Bente og Pia.

 

Lodtrækning : 1 kontingentfri sæson blev vundet af Birgit Larsen.

 

Straks efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig som følger:

 

Formand: Anne Larsen (på valg 2007)

Næstformand: Gitte Hinnum (på valg 2008)

Kasserer: Susanne Olesen (på valg 2008)

Sekretær: Dorthe Christensen (på valg 2008)

Best. Medlem: Leif Jensen (på valg 2007)  

  

Referent: Anne Larsen – 06.02.06